El passat dissabte dia 19 d’octubre es va disputar al Club Nàutic El Balís la setena i última regata puntuable per al Campionat de Catalunya de motos aquàtiques 2024, modalitat de circuit, sota l’organització de la Federació Catalana de Motonàutica i el propi Club Nàutic El Balís.

David Rodríguez recupera el títol català a la categoria Runabout GP0
La regata es va celebrar per a tres mànegues d’onze minuts més una volta per a cadascuna de les quatre categories, sobre una mar totalment en calma. De fet era la setena cursa puntuable per a les tres categories de conducció dempeus: Esquí GP1, Esquí GP3 i F4, però la segona per a la classe Runabout GP0, on hi participen motos de conducció assegut.
A la categoria GP1 va guanyar sobre pronòstic el veterà pilot gironí Narcís Pujol, que va fer primer a les dues primeres mànegues i tercer a la tercera. A només mig punt va quedar Denis Munnikhuis, que va fer dos segons i un primer. A continuació es va classificar Salvador Canet.
A la categoria GP3 el títol estava per decidir i les mànegues van ser molt disputades. Joan Sevil va guanyar la primera mànega i va ser tercer a les altres dues, la qual cosa li valia la tercera posició de la jornada, però els punts suficients per guanyar el Campionat amb 343 punts, només cinc més que Narcís Segura, que va guanyar la regata i obtenia així el subcampionat. Tercer en discòrdia va ser Roger Pujol, que va millorar en el transcurs de la jornada, amb un tercer, un segon i un primer lloc, resultant tercer a la classificació general del Campionat. Poques vegades s’ha vist una classificació final tan ajustada.
També estava per decidir la categoria F4, reservada a pilots sense palmarès, entre Àngel Cabrera i Rubén Galisteo, però Cabrera no es va deixar sorprendre i va guanyar totes les mànegues. Galisteo va ser segon i Marc Orta tercer. Aquestes mateixes posicions són les finals del Campionat de Catalunya. Cabrera haurà de pujar de categoria l’any vinent per exigències del reglament.
La categoria GP0 es disputava per primer cop al CN El Balís i David Rodríguez va guanyar la cursa amb autoritat i va recuperar el títol de la categoria, que ja havia obtingut l’any 2022, després de guanyar també la regata d’Amposta. A continuació es va classificar sempre Miquel Cladera, pilot del Balís, i Hèctor Sanz, de Riba-roja d’Ebre. En quarta posició va quedar Victòria Carré, única dona de la competició aquest any, però que amb aquest resultat obté la tercera posició del Campionat.
Classificació general final
Categoria Esquí GP1
1r Narcís Pujol. FCM. Kawasaki. 308 punts.
2n Salvador Canet. GEN Roses. Kawasaki. 233 punts.
3r Denis Munnikhuis. GEN Roses. Kawasaki. 219,5 punts.
Categoria Esquí GP3
1r Joan Sevil. Motonàutic Club Amposta. Yamaha. 343 punts.
2n Narcís Segura. GEN Roses. Yamaha. 338 punts.
3r Roger Pujol. GEN Roses. Kawasaki/Yamaha. 324 punts.
Categoria Esquí F4
1r Àngel Cabrera. Motonàutic Club Amposta. Kawasaki. 230,25 punts.
2n Rubén Galisteo. Motonàutic Club Amposta. Kawasaki. 214,75 punts.
3r Marc Orta. FCM. Yamaha. 122,25 punts.
Categoria Runabout GP0
1r David Rodríguez. Motonàutic Club Amposta. Sea Doo. 72,5 punts.
2n Miquel Cladera. Club Nàutic El Balís. Yamaha. 54 punts.
3r Victòria Carré. Club Nàutic El Balís. Yamaha. 36 punts.
Comments are closed.